Nytt fra Styret:
22.05.2023 Oppgradering av snarveg mellom Gamle Jonsvannsveien og Granåsvegen
Trondheim Kommune har et "Snarveiprosjekt" hvor de oppgraderer stier og gangveier. Se vedlagte infobrev HER for ytterligere info om kommende arbeide.
09.05.2023 Bytte av TV/Bredbåndsleverandør
Det er i dag 9 mai lagt ut infoskriv i hver enkelt postkasse fra OneCo, som gjør installasjon på vegne av Telia.
Infoskrivet ligger også i dokumentarkivet under Kabel TV og Bredbånd, Link
Ytterligere info:
Det vil ikke gjøres noe med selve fibernettet. Det ble installert av Telenor (dengang også med OneCo som entrepenør) for noen år siden, og det har mer enn nok kapasitet. AHL eier fibernettet selv. Entreprenør vil også ta sjekk av utvendig kabling. Fibernettet til huseeierlaget ligger i rør, og om det skulle vise seg å være skader og noe fiber må byttes, kan disse trekkes om uten å grave opp tomter og fellesareal
Avtalen med Telia blir en komplett avtale liknende den vi har hatt med Telenor, med et antall poeng som man kan velge å bruke på:
Her er link til spesifikasjon på avtalen vår: LINK.
Som Telia komplett kunde vil vi også få rabatt på Telia mobilabonnement. LINK
Installasjon vil starte ca 12 juni. Det vil bli områdevis booking og installasjon, slik at det blir mest mulig effektivt. Telia vil da ha support stasjonert i det område hvor det skjer installasjon.
Telenor avtalen løper pr nå ut august, og det er planlagt at Telia vil ferdigstille installasjon i god til før det. De som ikke har booket tid og fått gjort installasjon innen den tid, vil da miste internett/TV.
Det som gjøres av Telia er å bytte ut fibermodem, dekoderboks og Wifirouter. Det vil monteres nettverkskontakt for dekoder ved TV.
Telenor vil sende ut ferdigfrankert adresselapp/returlapp på "Snøhettarouteren", den må hver enkelt returnere til Telenor etter Telia installasjon. Dekoder og fibermodem vil OneCo installatørene ta med seg når de bytter dem ut med Telia sitt utstyr.
(dette vil kompletteres med ytterligere info her på hjemmesiden etter hvert)
11.04.2023 Status elbil-lading på Angelltrøa. Styret har i lengre tid jobbet med å få på plass et felles system for å legge til rette for EL bil-lading. Dagens strømløsning i garasjene dekker ikke behovet og er ikke i tråd med kravene til sikker el-billading.
Dette har vært tema på flere styremøter (se styremøtereferat i dokumentarkivet på hjemmesiden), på møte med garasjeeiere 25 januar og også et møte i mars 2023, (se referater her ) og vi har hatt flere leverandører på befaring.
Flere løsninger er vurdert, men styret har sammen med en utvidet arbeidsgruppe blitt enige for å gå videre med en løsning fra Aneo (tidligere Ohmia). Aneo Mobility er størst på markedet og har lang erfaring med ladeløsninger for ulike boretts- og sameier. Modellen som er relevant, og som garasjelagsmøtet også uttrykte interesse for, er at Aneo tar kostnadene med installasjon, administrasjon, drift, og at alle som skal lade EL-bil må tegne abonnement.
Dette er en sak som må besluttes på årsmøtet, og det vil komme som eget forslag i årsmøteinnkallingen.
Evt utbygging vil starte snarest etter årsmøtevedtak.
01.03.2023 Årsmøte 2023 er 6 juni
Årsmøte 2023 blir tirsdag 6 juni kl 19, i festsalen på Åsvang skole. Innkalling kommer i postekassa til alle sammen. Tidligere års innkallinger og referater ligger i dokumentarkivet under fanen DOKUMENTER
01.02.2023 IN ordningen, NESTE MULIGHET FOR NEDBETALING AV FELLESGJELD ER 15.02
AHL har inngått avtale med TOBB om individuell nedbetaling av fellesgjelden (IN-avtale), som vedtatt på årsmøtet.
Minimumsbetaling er kr. 45.000, dvs. at lånet kan betales ned i ett eller to avdrag. De som velger å benytte seg av ordningen, betaler et gebyr til TOBB for etablering og administrasjon, nå økt til kr 3.125,- for første gangs innbetaling og kr 1.875,- for andre innbetaling (hvis nedbetalingen deles i to).
70 sameiere har nå benyttet seg av denne muligheten, og betalt sin del av fellesgjelden. Da slipper de å betale utgifter som har med lånet å gjøre. De betaler bare for drift (brøyting, plenklipping, forretningsfører, kommunale avg. osv.) og TV/internett. Nå utgjør dette til sammen 707 kr/mnd. Garasje, parkeringsplass og strøm kommer selvfølgelig i tillegg.
Fellesgjelden kan betales ned før hvert forfall på lånet, dvs. fire ganger i året. Den som er interessert, må gjøre følgende:
1. Gi beskjed til TOBB (bedriftsmarked@tobb.no) om hvor mye som skal nedbetales første gang, og når. Denne beskjeden må sendes vel en måned før ønsket forfall. Frist for å gi beskjed er 15. februar, (neste er mulighet er 15. mai osv.)
2. TOBB sender kontrakt og faktura på ønsket avdrag.
3. TOBB sender egen faktura på gebyret.
4. Kontrakten signeres og returneres til TOBB.
5. Fakturaene betales før oppgitt frist.
6. TOBB korrigerer de månedlige fakturaene, slik at den som har nedbetalt får redusert det månedlige beløpet. Faktura for neste måned er sendt ut før TOBB mottar innbetalingen på fellesgjelden, men den skal betales som normalt. TOBB refunderer for mye betalt i ettertid.
7. Hvis noen har betalt for mye eller for lite (pga. renteberegning/renteendring osv.) blir dette avregnet og fakturert/tilbakebetalt av TOBB.
Hvis dere vet om noen i huseierlaget som ikke bruker internett, så fortell dem dette.
05.01.2023 MANGLENDE REGISTRERING AV TELEFON OG E-POSTADRESSE
TOBB har som vår forretningsfører oversikt over alle AHL’s boenheter med eierinformasjon.
Både TOBB og Styret i AHL har jevnlig behov for å komme i kontakt med beboerne direkte, i tillegg til at vi legger ut informasjon på nettsiden og Facebook. På «Min Side» hos TOBB vil beboerne også kunne lese relevant informasjon om sin bolig, fakturaer osv.
I forbindelse med bytte av bredbåndsleverandør er det viktig at leverandøren kommer i direkte kontakt med dere for å sikre et godt bytte uten avbrudd i TV/internett.
Styret/TOBB mangler kontaktinfo på en god del eiere/medeiere og vi oppfordrer derfor til å oppdatere telefonnummer og mailadresse i TOBB sitt register så snart som mulig.
Vi ber om at alle eiere logger inn på MIN SIDE og sjekker at kontaktinfo er oppdatert, alternativt opprett bruker og legg inn denne informasjonen dersom du ikke har gjort det før.
Dette gjør du enten ved å gå inn på portalen til TOBB på nettsiden www.tobb.no – MIN SIDE
(helt øverst i høyre hjørne) og deretter Min Side og «Opprett ny bruker», alternativt kan du ta direkte kontakt med TOBB på e-post info@tobb.no eller telefon 73831500, evt kontakt styret i AHL
31.12.2022 Forklaring på fakturabeløp for fellesutgifter til TOBB
IN ordningen har medført endring av månedlig fakturabeløp til TOBB. Her er beskrivelse av fakturabeløpene på den månedlige innbetalingen til TOBB for våren 2023 LINK
14.12.2022 Valg av ny TV/Bredbåndsleverandør
Styret etter en lang og grundig evaluering valgt Telia som ny leverandør av TV/bredbåndstjenester.
Vår nåværende avtalte med Telenor løper ut mai 2023. Den nye avtalen har ca samme TV innhold, men dobbel datahastighet, til en lavere pris enn i dag, og er mer fleksibel.
Man vil kunne velge mellom
Det vil komme mere info etter hvert.
23.11.22 Fakturering av overforbruk strøm P-plasser/garasjer
Tobb har i dag sendt ut faktura for overforbruk av strøm på P-plasser og i garasjer. Detaljert beskrivelse av retningslinjer og info om fakturering ligger under fanen "Garasjer"
28.10.2022 Status og tips etter Telenor oppgang av TV/bredbåndsproblemer
Foreløpig tilbakemelding etter at Telenor har vært og sjekket hos et utvalg av beboere i oktober 2022 er at det var ekstremt nyttig for Telenor å se i praksis hvilke problemer brukere har. De har laget en presentasjon etter besøket som ligger HER, og inneholder endel tips og linker som alle med problemer bør sjekke.
07.10.2022 Ganglyset ved tillitsbua virker ikke
Det er jordfeil i gatelyset ved tillitsbua, elektriker er bestilt, og feil funnet, men det er ett gatelys som ikke virker pga kabelbrudd, det blir ikke fikset før det er telefritt
17.08.2022 Felling av trær på fellesområde
Det har ikke vært noe trepleie i AHL på mange år og vi i styret har over lengre tid sett behov for både beskjæring, felling, samt å plante nye trær. Dette er tatt opp på styremøter og referat fra disse møtene ligger på angelltroa.no.
Styret har vært på befaring sammen med fagfolk og sett på hva vi må og bør gjøre, og arbeidet med trefelling/planting er startet opp. I første omgang har vi bl.a. prioritert å felle døde trær, beskjære trær som berører husvegger og felt trær som står for tett slik at gjenstående trær skal vokse seg store og friske.
Angelltrøa huseierlag har store og flotte fellesområder, noe som innebærer at trepleien vil foregå over en lengre periode. Foruten beskjæring og felling av trær så planter vi også nye trær. Styret innhenter og følger faglige anbefalinger knyttet til dette arbeidet og vi håper at vi på denne måten klarer å bevare våre felles grøntområder i mange år fremover.
03.08.2022 Individuell nedbetaling av fellesgjeld
Som vedtatt på årsmøtet og beskrevet i sommerbrevet så har beboerne nå anledning til å betale ned sin andel av fellesgjelda.
AHL's. Det er beskrevet i dette skrivet (det er det samme som sto i sommerbrevet), som ligger under Nytt og Nyttig i dokumentarkivet.
Sameiet har et niborlån hvor renten settes hver 3. måned ved forfall, neste gang 15.09.22
Lån med niborrente består av 2 komponenter; 3 måneders niborrente + bankens margin. Bankens margin er 1,25%. I perioden 15.06-15.09 er niborrenten 1,42%.
Dette gir en samlet rente for sameiet på 2,67% i denne perioden. Det er forventet et høyere rentenivå fremover.
03.08.2022 Tinglysing av kjøpt tilleggsareal
Styret har behandlet mange saker der beboere har avtalt med tidligere styrer, men ikke dokumentert bruksrett til fellesareal (P-plass etc)
Alle som har kjøpt areal har i de nyeste kontraktene presisert at kjøpet skal tinglyses, da kommer det inn på offentlige kart, og det er dokumentert for ettertiden. Dette bør gjøre også for tidligere kjøp. Beskrivelse av framgangsmåte ligger i dokumentarkivet under Byggedokumentasjon og fellesareal/Hvordan tinglyse kjøpt eller fradelt areal
24.06.2022 Årsmøtereferat
Referat fra årsmøtet ligger nå i dokumentbiblioteket
05.04.2022 Henting av hageavfall
Ordningen blir den samme som i fjor, Myhre setter ut containere, og de står annenhver uke i Sildråpeveien og Angelltrøveien.
Oppstart uke 18, dvs 2 mai i Sildråpeveien. Og da står containerne i Sildråpeveien i partallsuker, Angelltrøveien i oddetallsuker.Ordningen trer i kraft i uke 18 i Sildråpevegen og i uke 19 i Angelltrøvegen og avsluttes uke 43 når hageavfallsmottaket stenger. Ikke sett ut sekker på fellesareal i påvente at det blir kastet, oppbevar det på egen tomt til det skal tømmes i containeren.
PLAST, PLASTSEKKER OG ANNET SØPPEL SKAL IKKE LEEGGES I CONTAINEREN, KUN HAGAVAFALL! Det var problemer med misbruk i fjor. Hvis reglene ikke respekteres, vil ordningen avsluttes.
PLAST, SAND, GRUS, PLASTSEKKER OG ANNET SØPPEL SKAL IKKE LEEGGES I CONTAINEREN, KUN HAGAVAFALL!
27.03.2022 Angelltrøa Hovedgård
Detaljregulering for utbygging ved Angelltrøa Hovedgård er nå vedtatt i bystyret
Link til underlag her
1www.trondheim.kommune.no/aktuelt/kunngjoring-arealplan/vedtatte-planer/Angelltroa-Hovedgard-del-av-gnr-bnr-50-1-detaljregulering-20200012/
10.10.2021 Bruk av gjesteparkeringsplasser
Gjesteparkeringsplassene er beregnet for gjester.
Hvis dere har behov for permanent parkeringsplass, så kan dette leies for kr. 250 pr. måned. Ev. strøm kommer i tillegg. Ta kontakt med Torill Bakken hos TOBB (tb@tobb.no), som ordner dette. Hvis dere trenger parkeringsplass bare for en periode, så ta kontakt med styret (styret@angelltroa.no). Det koster kr. 250 pr. påbegynt måned, men dere slipper etableringsgebyr. For midlertidig parkering er det ikke mulig å få strøm.
01.05.2021 NY PARKERINGSORDNING, ER IVERKSATT FRA 1 MAI 2021
Ny bestillingsordning for parkering er gjeldende fra 1.mai:
Årsmøtet ble avholdt onsdag 17. februar 2021 kl. 19.00 – 21.00.
Sakspapirer og underlag til møtet ligger på denne linken
03.02.2021 Trær og busker på fellesarealene
Styret minner om at det ikke tillates at beboere beskjærer eller feller trær og busker på fellesarealet uten tillatelse fra styret.
06.12.2020 Referat årsmøte garasjelaget
Referat fra møtet 26 nov ligger i samme katalog som innkalling og underlag HER. Direkte link til referatet HER
01.12.2020.2020 Uavhengig gjennomgang av reklamasjonsutbedringer på garasjer
Mandag 23. nov. 2020 ble det utført 3 part gjennomgang av utbedringsarbeidene til Hageanlegg AS. Huseierlaget vedtok i møte 28.8.2019 å akseptere et tilbud fra Hageanlegg AS, om utbedring av garasjene, der det bl.a. står: "Partene skal sammen oppnevne en uavhengig tredjepart som skal bekrefte at arbeide er utført." Den uavhengige tredjeparten er siv.ing. Magne Vågsland som driver ingeniørfirmaet Pens AS. Rapporten ligger HER
30.04.2019, Håndtering av asbestholdige takplater (eternitt takplater)
Eternitt takplater på gamle carporter, på enkelte eneboligtak, eller på enkelte uteboder, inneholder asbest. Ved utskifting av disse skal en følge skrivet knyttet lenken under, dette uansett om arbeidet gjøres av beboer eller av håndverker. Se her: «Riktig håndtering av asbestholdige isolasjonsplater, takplater av eternitt»
22.05.2023 Oppgradering av snarveg mellom Gamle Jonsvannsveien og Granåsvegen
Trondheim Kommune har et "Snarveiprosjekt" hvor de oppgraderer stier og gangveier. Se vedlagte infobrev HER for ytterligere info om kommende arbeide.
09.05.2023 Bytte av TV/Bredbåndsleverandør
Det er i dag 9 mai lagt ut infoskriv i hver enkelt postkasse fra OneCo, som gjør installasjon på vegne av Telia.
Infoskrivet ligger også i dokumentarkivet under Kabel TV og Bredbånd, Link
Ytterligere info:
Det vil ikke gjøres noe med selve fibernettet. Det ble installert av Telenor (dengang også med OneCo som entrepenør) for noen år siden, og det har mer enn nok kapasitet. AHL eier fibernettet selv. Entreprenør vil også ta sjekk av utvendig kabling. Fibernettet til huseeierlaget ligger i rør, og om det skulle vise seg å være skader og noe fiber må byttes, kan disse trekkes om uten å grave opp tomter og fellesareal
Avtalen med Telia blir en komplett avtale liknende den vi har hatt med Telenor, med et antall poeng som man kan velge å bruke på:
- Bare data (750Mbit) uten TV
- Tilsvarende antall TV kanaler som vi har i dag, men med dobbel data hastighet (200Mbit, mot 100 som vi har i dag).
- Eller man kan bruke alle poengene på TV kanaler og strømmetjenester
Her er link til spesifikasjon på avtalen vår: LINK.
Som Telia komplett kunde vil vi også få rabatt på Telia mobilabonnement. LINK
Installasjon vil starte ca 12 juni. Det vil bli områdevis booking og installasjon, slik at det blir mest mulig effektivt. Telia vil da ha support stasjonert i det område hvor det skjer installasjon.
Telenor avtalen løper pr nå ut august, og det er planlagt at Telia vil ferdigstille installasjon i god til før det. De som ikke har booket tid og fått gjort installasjon innen den tid, vil da miste internett/TV.
Det som gjøres av Telia er å bytte ut fibermodem, dekoderboks og Wifirouter. Det vil monteres nettverkskontakt for dekoder ved TV.
Telenor vil sende ut ferdigfrankert adresselapp/returlapp på "Snøhettarouteren", den må hver enkelt returnere til Telenor etter Telia installasjon. Dekoder og fibermodem vil OneCo installatørene ta med seg når de bytter dem ut med Telia sitt utstyr.
(dette vil kompletteres med ytterligere info her på hjemmesiden etter hvert)
11.04.2023 Status elbil-lading på Angelltrøa. Styret har i lengre tid jobbet med å få på plass et felles system for å legge til rette for EL bil-lading. Dagens strømløsning i garasjene dekker ikke behovet og er ikke i tråd med kravene til sikker el-billading.
Dette har vært tema på flere styremøter (se styremøtereferat i dokumentarkivet på hjemmesiden), på møte med garasjeeiere 25 januar og også et møte i mars 2023, (se referater her ) og vi har hatt flere leverandører på befaring.
Flere løsninger er vurdert, men styret har sammen med en utvidet arbeidsgruppe blitt enige for å gå videre med en løsning fra Aneo (tidligere Ohmia). Aneo Mobility er størst på markedet og har lang erfaring med ladeløsninger for ulike boretts- og sameier. Modellen som er relevant, og som garasjelagsmøtet også uttrykte interesse for, er at Aneo tar kostnadene med installasjon, administrasjon, drift, og at alle som skal lade EL-bil må tegne abonnement.
Dette er en sak som må besluttes på årsmøtet, og det vil komme som eget forslag i årsmøteinnkallingen.
Evt utbygging vil starte snarest etter årsmøtevedtak.
01.03.2023 Årsmøte 2023 er 6 juni
Årsmøte 2023 blir tirsdag 6 juni kl 19, i festsalen på Åsvang skole. Innkalling kommer i postekassa til alle sammen. Tidligere års innkallinger og referater ligger i dokumentarkivet under fanen DOKUMENTER
01.02.2023 IN ordningen, NESTE MULIGHET FOR NEDBETALING AV FELLESGJELD ER 15.02
AHL har inngått avtale med TOBB om individuell nedbetaling av fellesgjelden (IN-avtale), som vedtatt på årsmøtet.
Minimumsbetaling er kr. 45.000, dvs. at lånet kan betales ned i ett eller to avdrag. De som velger å benytte seg av ordningen, betaler et gebyr til TOBB for etablering og administrasjon, nå økt til kr 3.125,- for første gangs innbetaling og kr 1.875,- for andre innbetaling (hvis nedbetalingen deles i to).
70 sameiere har nå benyttet seg av denne muligheten, og betalt sin del av fellesgjelden. Da slipper de å betale utgifter som har med lånet å gjøre. De betaler bare for drift (brøyting, plenklipping, forretningsfører, kommunale avg. osv.) og TV/internett. Nå utgjør dette til sammen 707 kr/mnd. Garasje, parkeringsplass og strøm kommer selvfølgelig i tillegg.
Fellesgjelden kan betales ned før hvert forfall på lånet, dvs. fire ganger i året. Den som er interessert, må gjøre følgende:
1. Gi beskjed til TOBB (bedriftsmarked@tobb.no) om hvor mye som skal nedbetales første gang, og når. Denne beskjeden må sendes vel en måned før ønsket forfall. Frist for å gi beskjed er 15. februar, (neste er mulighet er 15. mai osv.)
2. TOBB sender kontrakt og faktura på ønsket avdrag.
3. TOBB sender egen faktura på gebyret.
4. Kontrakten signeres og returneres til TOBB.
5. Fakturaene betales før oppgitt frist.
6. TOBB korrigerer de månedlige fakturaene, slik at den som har nedbetalt får redusert det månedlige beløpet. Faktura for neste måned er sendt ut før TOBB mottar innbetalingen på fellesgjelden, men den skal betales som normalt. TOBB refunderer for mye betalt i ettertid.
7. Hvis noen har betalt for mye eller for lite (pga. renteberegning/renteendring osv.) blir dette avregnet og fakturert/tilbakebetalt av TOBB.
Hvis dere vet om noen i huseierlaget som ikke bruker internett, så fortell dem dette.
05.01.2023 MANGLENDE REGISTRERING AV TELEFON OG E-POSTADRESSE
TOBB har som vår forretningsfører oversikt over alle AHL’s boenheter med eierinformasjon.
Både TOBB og Styret i AHL har jevnlig behov for å komme i kontakt med beboerne direkte, i tillegg til at vi legger ut informasjon på nettsiden og Facebook. På «Min Side» hos TOBB vil beboerne også kunne lese relevant informasjon om sin bolig, fakturaer osv.
I forbindelse med bytte av bredbåndsleverandør er det viktig at leverandøren kommer i direkte kontakt med dere for å sikre et godt bytte uten avbrudd i TV/internett.
Styret/TOBB mangler kontaktinfo på en god del eiere/medeiere og vi oppfordrer derfor til å oppdatere telefonnummer og mailadresse i TOBB sitt register så snart som mulig.
Vi ber om at alle eiere logger inn på MIN SIDE og sjekker at kontaktinfo er oppdatert, alternativt opprett bruker og legg inn denne informasjonen dersom du ikke har gjort det før.
Dette gjør du enten ved å gå inn på portalen til TOBB på nettsiden www.tobb.no – MIN SIDE
(helt øverst i høyre hjørne) og deretter Min Side og «Opprett ny bruker», alternativt kan du ta direkte kontakt med TOBB på e-post info@tobb.no eller telefon 73831500, evt kontakt styret i AHL
31.12.2022 Forklaring på fakturabeløp for fellesutgifter til TOBB
IN ordningen har medført endring av månedlig fakturabeløp til TOBB. Her er beskrivelse av fakturabeløpene på den månedlige innbetalingen til TOBB for våren 2023 LINK
14.12.2022 Valg av ny TV/Bredbåndsleverandør
Styret etter en lang og grundig evaluering valgt Telia som ny leverandør av TV/bredbåndstjenester.
Vår nåværende avtalte med Telenor løper ut mai 2023. Den nye avtalen har ca samme TV innhold, men dobbel datahastighet, til en lavere pris enn i dag, og er mer fleksibel.
Man vil kunne velge mellom
- Kun TV med ekstra mange kanaler,
- Både TV og bredbånd,
- Kun bredbånd med høy hastighet
Det vil komme mere info etter hvert.
23.11.22 Fakturering av overforbruk strøm P-plasser/garasjer
Tobb har i dag sendt ut faktura for overforbruk av strøm på P-plasser og i garasjer. Detaljert beskrivelse av retningslinjer og info om fakturering ligger under fanen "Garasjer"
28.10.2022 Status og tips etter Telenor oppgang av TV/bredbåndsproblemer
Foreløpig tilbakemelding etter at Telenor har vært og sjekket hos et utvalg av beboere i oktober 2022 er at det var ekstremt nyttig for Telenor å se i praksis hvilke problemer brukere har. De har laget en presentasjon etter besøket som ligger HER, og inneholder endel tips og linker som alle med problemer bør sjekke.
07.10.2022 Ganglyset ved tillitsbua virker ikke
Det er jordfeil i gatelyset ved tillitsbua, elektriker er bestilt, og feil funnet, men det er ett gatelys som ikke virker pga kabelbrudd, det blir ikke fikset før det er telefritt
17.08.2022 Felling av trær på fellesområde
Det har ikke vært noe trepleie i AHL på mange år og vi i styret har over lengre tid sett behov for både beskjæring, felling, samt å plante nye trær. Dette er tatt opp på styremøter og referat fra disse møtene ligger på angelltroa.no.
Styret har vært på befaring sammen med fagfolk og sett på hva vi må og bør gjøre, og arbeidet med trefelling/planting er startet opp. I første omgang har vi bl.a. prioritert å felle døde trær, beskjære trær som berører husvegger og felt trær som står for tett slik at gjenstående trær skal vokse seg store og friske.
Angelltrøa huseierlag har store og flotte fellesområder, noe som innebærer at trepleien vil foregå over en lengre periode. Foruten beskjæring og felling av trær så planter vi også nye trær. Styret innhenter og følger faglige anbefalinger knyttet til dette arbeidet og vi håper at vi på denne måten klarer å bevare våre felles grøntområder i mange år fremover.
03.08.2022 Individuell nedbetaling av fellesgjeld
Som vedtatt på årsmøtet og beskrevet i sommerbrevet så har beboerne nå anledning til å betale ned sin andel av fellesgjelda.
AHL's. Det er beskrevet i dette skrivet (det er det samme som sto i sommerbrevet), som ligger under Nytt og Nyttig i dokumentarkivet.
Sameiet har et niborlån hvor renten settes hver 3. måned ved forfall, neste gang 15.09.22
Lån med niborrente består av 2 komponenter; 3 måneders niborrente + bankens margin. Bankens margin er 1,25%. I perioden 15.06-15.09 er niborrenten 1,42%.
Dette gir en samlet rente for sameiet på 2,67% i denne perioden. Det er forventet et høyere rentenivå fremover.
03.08.2022 Tinglysing av kjøpt tilleggsareal
Styret har behandlet mange saker der beboere har avtalt med tidligere styrer, men ikke dokumentert bruksrett til fellesareal (P-plass etc)
Alle som har kjøpt areal har i de nyeste kontraktene presisert at kjøpet skal tinglyses, da kommer det inn på offentlige kart, og det er dokumentert for ettertiden. Dette bør gjøre også for tidligere kjøp. Beskrivelse av framgangsmåte ligger i dokumentarkivet under Byggedokumentasjon og fellesareal/Hvordan tinglyse kjøpt eller fradelt areal
24.06.2022 Årsmøtereferat
Referat fra årsmøtet ligger nå i dokumentbiblioteket
05.04.2022 Henting av hageavfall
Ordningen blir den samme som i fjor, Myhre setter ut containere, og de står annenhver uke i Sildråpeveien og Angelltrøveien.
Oppstart uke 18, dvs 2 mai i Sildråpeveien. Og da står containerne i Sildråpeveien i partallsuker, Angelltrøveien i oddetallsuker.Ordningen trer i kraft i uke 18 i Sildråpevegen og i uke 19 i Angelltrøvegen og avsluttes uke 43 når hageavfallsmottaket stenger. Ikke sett ut sekker på fellesareal i påvente at det blir kastet, oppbevar det på egen tomt til det skal tømmes i containeren.
PLAST, PLASTSEKKER OG ANNET SØPPEL SKAL IKKE LEEGGES I CONTAINEREN, KUN HAGAVAFALL! Det var problemer med misbruk i fjor. Hvis reglene ikke respekteres, vil ordningen avsluttes.
PLAST, SAND, GRUS, PLASTSEKKER OG ANNET SØPPEL SKAL IKKE LEEGGES I CONTAINEREN, KUN HAGAVAFALL!
27.03.2022 Angelltrøa Hovedgård
Detaljregulering for utbygging ved Angelltrøa Hovedgård er nå vedtatt i bystyret
Link til underlag her
1www.trondheim.kommune.no/aktuelt/kunngjoring-arealplan/vedtatte-planer/Angelltroa-Hovedgard-del-av-gnr-bnr-50-1-detaljregulering-20200012/
10.10.2021 Bruk av gjesteparkeringsplasser
Gjesteparkeringsplassene er beregnet for gjester.
Hvis dere har behov for permanent parkeringsplass, så kan dette leies for kr. 250 pr. måned. Ev. strøm kommer i tillegg. Ta kontakt med Torill Bakken hos TOBB (tb@tobb.no), som ordner dette. Hvis dere trenger parkeringsplass bare for en periode, så ta kontakt med styret (styret@angelltroa.no). Det koster kr. 250 pr. påbegynt måned, men dere slipper etableringsgebyr. For midlertidig parkering er det ikke mulig å få strøm.
01.05.2021 NY PARKERINGSORDNING, ER IVERKSATT FRA 1 MAI 2021
Ny bestillingsordning for parkering er gjeldende fra 1.mai:
- Hver husstand har oppgitt en epost-adresse til styret, som er meldt inn til Trondheim parkering. De som ikke har oppgitt en epostadresse, må bestille eventuell parkering ved hjelp av en nabo. NB, det er kun en e-post adresse/bruker pr husstand
- Trondheim parkering har sendt innloggingsinformasjon til hver enkelt bruker på oppgitt epost-adresse.
- Man logger seg inn via samme nettside https://smartoblat.trondheimparkering.no/ som før, men med innmeldt mail-adresse som bruker fra smart-telefon eller PC. (legg det inn som favoritt/snarvei)
- Hele Angelltrøa er én sone.
- En bestilling gjelder for 24 timer fra det tidspunkt man gjør bestillingen, og man kan bestille for inntil 3 biler samtidig.
- For parkering over flere dager må det altså legges inn ny bestilling hver dag.
- Reglen om at man ikke kan bruke gjesteparkeringen mer enn en uke sammenhengende gjelder fremdeles.
- Bestilling av ny bruker for nyinnflyttede eller de som ikke har bruker gjøres ved å sende mail til AHL-styret, ikke direkte til Trondheim Parkering
Årsmøtet ble avholdt onsdag 17. februar 2021 kl. 19.00 – 21.00.
Sakspapirer og underlag til møtet ligger på denne linken
03.02.2021 Trær og busker på fellesarealene
Styret minner om at det ikke tillates at beboere beskjærer eller feller trær og busker på fellesarealet uten tillatelse fra styret.
06.12.2020 Referat årsmøte garasjelaget
Referat fra møtet 26 nov ligger i samme katalog som innkalling og underlag HER. Direkte link til referatet HER
01.12.2020.2020 Uavhengig gjennomgang av reklamasjonsutbedringer på garasjer
Mandag 23. nov. 2020 ble det utført 3 part gjennomgang av utbedringsarbeidene til Hageanlegg AS. Huseierlaget vedtok i møte 28.8.2019 å akseptere et tilbud fra Hageanlegg AS, om utbedring av garasjene, der det bl.a. står: "Partene skal sammen oppnevne en uavhengig tredjepart som skal bekrefte at arbeide er utført." Den uavhengige tredjeparten er siv.ing. Magne Vågsland som driver ingeniørfirmaet Pens AS. Rapporten ligger HER
30.04.2019, Håndtering av asbestholdige takplater (eternitt takplater)
Eternitt takplater på gamle carporter, på enkelte eneboligtak, eller på enkelte uteboder, inneholder asbest. Ved utskifting av disse skal en følge skrivet knyttet lenken under, dette uansett om arbeidet gjøres av beboer eller av håndverker. Se her: «Riktig håndtering av asbestholdige isolasjonsplater, takplater av eternitt»
Velkommen til Angelltrøa
Angelltrøa Huseierlag ligger i grønne omgivelser på en
høyde over byen mellom Brundalen og Dragvoll. Bebyggelsen består av lave
rekkehus, tomannsboliger og eneboliger, og området er preget av frodige og luftige
grøntarealer. Herfra har du en flott utsikt over fjorden og store deler av byen.
Angelltrøa Huseierlag ligger i grønne omgivelser på en
høyde over byen mellom Brundalen og Dragvoll. Bebyggelsen består av lave
rekkehus, tomannsboliger og eneboliger, og området er preget av frodige og luftige
grøntarealer. Herfra har du en flott utsikt over fjorden og store deler av byen.